Regulamin gruz-assistance.pl
Data aktualizacji: 03 czerwca 2025
Data wejścia w życie: 03 czerwca 2025
§ 1
Definicje
Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie mają następujące znaczenie:
Skiper – Skiper Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: 04-993 Warszawa, ul. Poematu 6 lok. 50, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 1115183, NIP: 5253009844, REGON: 529112519;
Wykonawca – podmiot działający na zlecenie Skiper, faktycznie realizujący Usługę na rzecz Klienta, przy czym Wykonawca jest uprawniony przy realizacji Usług do korzystania z podwykonawców według własnego wyboru;
Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie za pośrednictwem Sklep. Osoby prawne korzystając z usług Skiper powinny posiadać rejestrację firmy w BDO;
Konsument – osoba fizyczna będąca konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna składająca Zamówienie w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, względem której zamówione Usługi nie wykazują charakteru zawodowego, tj. nie mają związku z przedmiotem wykonywanej działalności gospodarczej wskazanej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Użytkownik serwisu – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca zarejestrowaną działalność gospodarczą związaną z lub skutkującą wytwarzaniem odpadów budowlanych i około budowlanych, będąca zarejestrowana w BDO;
Usługa – usługa polegająca na odbiorze, transporcie i przekazaniu do zagospodarowania odpadów budowlanych, obejmująca również podstawienie i odbiór jednego kontenera lub innego pojemnika na odpady wraz z transportem do i z miejsca wskazanego w Zamówieniu. Dodatkowo Skiper świadczy usługi prowadzenia administracji konta w rejestrze BDO;
Wycena – oferta organizacji odbioru odpadów, w skład którego wchodzi m.in. usługa transportu i odbioru odpadów budowlanych, opakowaniowych oraz innych usług świadczonych w ramach działalności gospodarczej Skiper;
Serwis – serwis prowadzony przez Skiper znajdujący się pod adresem https://www.gruz-assistance.pl;
Sklep – platforma internetowa prowadzona przez Skiper znajdująca się pod adresem https://www.gruz-assistance.pl/, za pośrednictwem której Klient ma możliwość złożenia zamówienia Usługi;
Formularz – formularze kontaktowe dostępne na stronie internetowej: https://www.gruz-assistance.pl/ za pośrednictwem którego użytkownik serwisu nawiązuje kontakt handlowy z Skiper, składając zapytanie o Wycenę;
Zamówienie – składane za pośrednictwem Serwisu i Sklepu zamówienie Usługi, w ramach którego precyzowane są zakres i elementy niezbędne dla realizacji Usługi, szczegółowo wskazane w treści Regulaminu, w tym również Cena zamawianej Usługi;
Cena – wynagrodzenie za realizację Usługi w zakresie wskazanym przez Klienta w treści Zamówienia;
Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy;
BDO – baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami w rozumieniu ustawy o odpadach;
Regulamin – niniejszy Regulamin obejmujący formularze kontaktowe gruz-assistance.pl, zamówienia usług prowadzenia administracji w systemie BDO oraz usług odbioru odpadów.
§ 2.
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady składania przez Klienta Zamówień na Usługi za pośrednictwem Serwisu i Sklepu, jak i zakres i sposób świadczenia Usług.
- W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Wszelkie informacje wskazane w ramach Sklepu, w tym informacje o Cenach, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkownika serwisu z Formularza znajdującego się w Serwisie oraz określa zasady składania przez Klienta Zamówień na Usługi za pośrednictwem Sklepu, jak również zakres i sposób świadczenia Usług.
- Poprzez skorzystanie z Formularza użytkownik serwisu oświadcza i potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje postanowienia Regulaminu, zobowiązując się do ich przestrzegania.
- Poprzez skorzystanie z Formularza użytkownik serwisu wyraża zgodę na kontakt handlowy ze strony Skiper, w tym otrzymanie drogą elektroniczną oferty handlowej.
- Skorzystanie z Formularza stanowi wyłącznie złożenie zapytania o ofertę handlową Skiper. Poprzez skorzystanie z Formularza w szczególności nie dochodzi do złożenia oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego ani do złożenia wiążącego zamówienia na jakiekolwiek Usługi.
- Zamówienie Usług może nastąpić bez korzystania z Formularza, drogą telefoniczną, pocztą elektroniczną lub złożenie zamówienia elektroniczną za pośrednictwem Sklepu. Dane kontaktowe Skiper wskazane są w na stronie internetowej: https://www.gruz-assistance.pl/kontakt/
- Poprzez złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, Klient akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności w zakresie obowiązków i odpowiedzialności Klienta wskazanych w § 5 oraz § 7 Regulaminu. Korzystanie z Sklepu jest bezpłatne i dobrowolne.
Skiper oświadcza, że w oferowaniu Usług za pośrednictwem Serwisu i Sklepu działa w charakterze pośrednika pomiędzy Klientem a działającym na jego zlecenie Wykonawcą. Faktycznym wykonawcą Usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu i Sklepu jest Wykonawca lub wybrany przez niego podwykonawca, którzy obejmują odpady w posiadanie w rozumieniu ustawy o odpadach. Skiper nie ponosi odpowiedzialności za zagospodarowanie odpadów i ich ewidencjonowanie w rozumieniu ustawy o odpadach. Składając Zamówienie, Klient akceptuje powyższe i nie wnosi w tym zakresie zastrzeżeń, jak również zapewnia, że umożliwi i w żaden sposób nie utrudni realizacji Usługi przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę. - Wszelkie informacje wskazane w ramach Sklepu, w tym informacje o Cenach, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Konsument może zamówić Usługi wyłącznie za pośrednictwem Sklepu.
Zakres terytorialny Usług oferowanych za pośrednictwem Sklepu jest ograniczony. Aktualny zasięg terytorialny można zweryfikować po podaniu informacji o adresie, na którym mają być odebrane odpady.
Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania paragonu fiskalnego lub faktury VAT w formie papierowej. Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu Zamówienia. Skiper zastrzega sobie prawo do zmiany treści i szaty graficznej Sklepu, zawartych tam treści, w tym treści oferty Usług lub poszczególnych elementów handlowych oferowanych Usług, w tym wynagrodzenia, w każdym czasie i bez podania przyczyny. Skiper nie stosuje w ramach Serwisu mechanizmu plasowania w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
§ 3.
Kwestie techniczne funkcjonowania Serwisu i Serwisu
- Dla prawidłowego korzystania z Serwisu i Sklepu niezbędne są:
- dostęp do sieci Internet,
- prawidłowo zainstalowana, skonfigurowana i zaktualizowana przeglądarka internetowa Google Chrome, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Apple Safari.
- W celu prawidłowego funkcjonowania Serwisu i Sklepu zaleca się również włączenie obsługi plików cookies. Wyłączenie takiej obsługi może utrudniać lub uniemożliwiać korzystanie w Serwisu lub jego części.
- Niezależnie od powyższego, dla zapewnienia najlepszej funkcjonalności Serwisu i Sklepu, zaleca się stosowanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych i ich bieżące aktualizowanie.
- Skiper dokłada wszelkich starań w zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa korzystania z Serwisu i Sklepu. W przypadkach stwierdzenia okoliczności wpływających na bezpieczeństwo korzystania, w tym stwierdzenia obecności plików zawierających wirusy lub innego rodzaju złośliwe oprogramowanie, Klient proszony jest o przekazanie takiej informacji na adres email: info@gruz-assistance.pl
- Skiper zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, ingerencji w strukturę techniczną, czasowego całościowego lub częściowego wyłączenia funkcjonalności Sklepu, w każdym czasie bez wcześniejszego informowania o tym Klientów, w celach prowadzenia diagnostyki, konserwacji, wprowadzania ulepszeń, dodawania lub modyfikacji Usług. W każdym przypadku takiego wyłączenia lub o innych zaistniałych problemach technicznych w funkcjonowaniu Serwisu i Sklepu, Skiper informuje za pośrednictwem Serwisu o takich zdarzeniach oraz o szacunkowym czasie trwania takiego wyłączenia.
- Skiper nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia w dostępności do Serwisu i Sklepu lub jego nieprawidłowe funkcjonowanie wynikające z ograniczeń w dostępie do sieci Internet, błędów w przesyle danych, działań osób trzecich niezależnych od Skiper, usterek technicznych lub nieprawidłowej konfiguracji urządzeń Klienta, jak i z przyczyn wskazanych w ust. 5 powyżej.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta jakichkolwiek nieprawidłowości lub zastrzeżeń co do funkcjonowania Serwisu i Sklepu, Klient proszony jest o przekazanie takich informacji na adres email: info@gruz-assistance.pl.
- Zabronione są wszelkie działania mogące skutkować zakłóceniem funkcjonalności lub destabilizacją Serwisu. Przez korzystanie z Serwisu i Sklepu Klient zobowiązuje się do niepodejmowania takich działań lub działań o analogicznym charakterze lub skutku.
§ 4.
Zarządzanie zamówieniem Klienta w Serwisie
- Klient ma możliwość zarządzanie swoim zamówieniem w Serwisie, za pomocą którego możliwe jest składanie Zamówień, zgłoszenie wcześniejszego odbioru kontenera, przedłużenie czasu postoju kontenera, złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, złożenie reklamacji co do realizacji Usługi.
- Zarządzanie swoim zamówieniem w Serwisie nie wiąże się z żadnymi kosztami.
- W celu zarządzania swoim zamówieniem, Klient proszony jest o wypełnienie formularza kontaktowego, znajdującego się pod adresem https://gruz-assistance.pl/zarzadzaj-swoim-zamowieniem/. Na podany przez Klienta adres emailowy przekazane potwierdzenie przyjęcia dyspozycji od Klienta.
- Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za prawdziwość i prawidłowość podanych danych w przekazywanym zleceniu.
§ 5.
Korzystanie ze Sklepu i składanie Zamówień
- Usługi oferowane za pośrednictwem Sklepu skierowane są do Klientów będących Konsumentami.
- Zamówienia składane są za pośrednictwem dedykowanych formularzy w ramach Sklepu, dostępnym 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem § 3 ust. 5 i 6 Regulaminu. W celu skutecznego i prawidłowego złożenia Zamówienia konieczne jest wskazanie danych oznaczonych w ramach formularza znakiem ”*”, oznaczającego pola obligatoryjne.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient wybiera właściwą opcję pomiędzy wariantami Klient Prywatny albo Firma. Wariant „Firma” skierowany jest do Klientów nie będących Konsumentami. Warunkiem skorzystania z wariantu „Firma” i zamówienia Usługi w ramach tego wariantu jest posiadanie aktualnego wpisu do BDO i posiadanie nr rejestrowego BDO. Brak spełnienia takiego warunku skutkować będzie uniemożliwieniem zamówienia Usługi w ramach wariantu „Firma”. Wariant „Klient Prywatny” skierowany jest do Klientów będących Konsumentami.
- Wybierając wariant „Klient Prywatny”, Klient wprowadza adres, pod którym ma zostać podstawiony kontener na odpady.
- Dostępne w ramach danego wariantu Usługi wyświetlają się po wprowadzeniu adresu podstawienia kontenera. Po wyświetleniu się w ramach wybranego wariantu dostępnych kategorii Usług, Klient wybiera właściwą Usługę poprzez kliknięcie w przypisane pole.
- Po dokonaniu wyboru Usługi, Klient zobowiązany jest do wskazania kategorii odpadów, jakie mają być objęte Usługą. Dokonując wyboru, Klient informowany jest w ramach Serwisu i Sklepu o rodzajach odpadów, jakie są dopuszczalne i niedopuszczalne do przekazania w ramach Usługi, kodach odpadów objętych Usługą oraz Cenie usługi w wariancie podstawowym do 10 dni kalendarzowych.
- Klient potwierdza zainteresowanie wybraną Usługą poprzez kliknięcie opcji „Dalej”.
- W celu złożenia i realizacji Zamówienia, Klient zobowiązany jest do wypełnienia formularza zamówienia o następujące dane:
- Dane zamawiającego / Adres do faktury:
– ulica / nr budynku / nr lokalu
– kod pocztowy / miasto
– adres email
– telefon kontaktowy - Miejsce podstawienia kontenera:
– ulica / nr budynku / nr lokalu
– kod pocztowy / miasto
– charakter lokalizacji (z dostępnych opcji: „Teren publiczny, ulica, chodnik” lub „Teren prywatny”)
– numer telefonu do osoby kontaktowej na miejscu podstawienia kontenera - Termin realizacji usługi:
– data podstawienia kontenera (dostępność wyłącznie w Dni robocze)
– godzina podstawienia (z dostępnych przedziałów czasowych: 07:00 – 12:00,12:00 – 16:00 lub 07:00 – 16:00)
– planowana data odbioru kontenera (dostępność wyłącznie w Dni robocze) - Informacje dodatkowe
– wybór platformy płatności (z dostępnych opcji: Przelewy24, Blik, Przelewy24 raty), - Wymagane oświadczenia.
- Dane zamawiającego / Adres do faktury:
- Klient zobowiązany jest w ramach informacji, o których mowa w ust. 10 powyżej, do podania danych prawdziwych i konkretnych, umożliwiających prawidłowe złożenie i przetworzenie Zamówienia oraz realizację Usługi.
- Widniejąca w ramach formularza na etapie wstępnego wyboru rodzaju Usługi kwota wynagrodzenia stanowi wynagrodzenie za Usługę w podstawowym wariancie, tj. realizowaną przez czas nie dłuższy niż 10 dni kalendarzowych. W przypadku zamówienia Usługi na okres dłuższy, wynagrodzenie powiększane jest o kwotę wskazaną podczas składania Zamówienia za każdy dodatkowy dzień trwania Usługi. Ostateczna wysokość Ceny, uwzględniająca całość ustaleń przewidzianych Zamówieniem, przedstawiona jest po wskazaniu czasu trwania zamawianej Usługi i każdorazowo prezentowana Klientowi przed dokonaniem płatności.
- Klient potwierdza chęć zamówienia Usługi w zakresie zgodnym z podanymi danymi i dokonanymi wyborami poprzez wybór opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Do czasu potwierdzenia poprzez kliknięcie „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, Klient ma możliwość zmiany wybranej kategorii Usługi, jak i wszystkich podanych dotychczas danych.
- Potwierdzając chęć złożenia Zamówienia zgodnie z ust. 13 powyżej, Klientowi prezentowane jest podsumowanie treści Zamówienia, oraz odnośnik do dokonania płatności Ceny.
- Z chwilą dokonania płatności Ceny, umowę na realizację Usługi zgodnie z Zamówieniem Klienta i Regulaminem uważa się za zawartą.
- Skiper potwierdza złożenie Zamówienia i zawarcie umowy o świadczenie Usługi niezwłocznie po złożeniu Zamówienia, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email Klienta wskazany w treści Zamówienia.
§ 6. Korzystanie z Formularza Wycena dla Firm w Serwisie
- W celu skorzystania z Formularza, Użytkownik serwisu wprowadza dane w wyznaczonych polach następujące informacje:
- imię składającego zapytanie,
- telefon kontaktowy i firmowy adres email składającego zapytanie,
- NIP Użytkownika serwisu,
- miejsce realizacji odbioru odpadów,
- kategoria odpadów,
- wymagana wielkość kontenera na odpady,
- wymagana ilość kontenerów,
- dodatkowe informacje, mające istotne znaczenie dla wyceny.
- Dla przygotowania i złożenia Wyceny i podjęcia dalszych czynności przez Skiper, konieczne jest przetwarzanie danych, w tym danych osobowych, podanych przez Użytkownika serwisu w treści Formularza. W przypadku braku zgody Użytkownika serwisu na przetwarzanie danych, Skiper nie podejmie dalszych czynności, a zgłoszone zapytanie o ofertę nie będzie realizowane.
- W przypadku braku wskazania danych kontaktowych, co uniemożliwia kontakt Skiper z Użytkownikiem serwisu w celach złożenia oferty handlowej, zgłoszone zapytanie o ofertę nie będzie realizowane.
- Skiper zastrzega sobie prawo odmowy podjęcia kontaktu handlowego z podmiotami nie spełniającymi wymogi określone Regulaminem.
- Zapytanie o Wycenę zostaje złożone z chwilą potwierdzenia chęci kontaktu przez Użytkownika serwisu przez przycisk „Prześlij”.
- W przypadku woli zamówienia Usług obejmujących różne kategorie odpadów, konieczne jest złożenie odrębnych zapytań na każdą kategorię.
- Użytkownik serwisu zobowiązany jest do korzystania z Formularza zgodnie z obowiązującymi przepisami, Regulaminem i dobrymi obyczajami. W szczególności zabronione jest podawanie fałszywych danych osobowych, podawanie danych kontaktowych (telefon, email) innych osób bez ich zgody, danych uniemożliwiających wykonanie Usługi po złożeniu i akceptacji oferty. Użytkownik serwisu ponosi wyłączną odpowiedzialność za dane wskazane w Formularzu, w tym za ewentualne naruszenie praw osób trzecich.
- Użytkownik serwisu potwierdza i akceptuje, że Formularz służy wyłącznie do nawiązania kontaktu handlowego z Skiper.
- Po złożeniu zapytania za pośrednictwem Formularza, Skiper nawiązuje kontakt elektroniczny (email) lub telefoniczny z Użytkownikiem serwisu, celem doprecyzowania zakresu odbioru odpadów, którymi Użytkownik serwisu jest zainteresowany i złożenia oferty zamówienia usług lub stałej współpracy, w zależności od preferencji i oczekiwań.
- Szacunkowy czas oczekiwania na kontakt inicjujący ze strony Skiper wynosi 8 godzin roboczych. Skiper nie gwarantuje nawiązania kontaktu z Użytkownikiem serwisu we wskazanym terminie, który ma charakter wyłącznie orientacyjny.
- Dalsze czynności, w tym bezpośredni kontakt pomiędzy Skiper i Użytkownikiem serwisu, złożenie i akceptacja oferty oraz realizacja odbioru odpadów, nie podlega regulacji Regulaminu.
- Skiper nie ponosi odpowiedzialności za dane wprowadzone do Formularza przez Użytkownika serwisu.
- Skiper nie ponosi odpowiedzialności za brak lub przerwy w dostępności, błędy w funkcjonowaniu Formularza z przyczyn niezależnych od Skiper lub z innych przyczyn technicznych, związanych z funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego, strony internetowej gruz-assistance.pl, połączenia internetowego Użytkownika serwisu.
§ 7.
Cena i płatności
- Wszystkie kwoty widniejące w Serwisie i Sklepie są podane w polskich złotych. Kwoty prezentowane podczas składania Zamówienia są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Cena obejmuje koszty kompleksowej realizacji Usługi w zakresie objętym złożonym Zamówieniem, w tym: podstawienie i odbiór kontenera do i z miejsca podstawienia wskazanego w Zamówieniu, zapewnienie transportu kontenera specjalistycznym pojazdem, przekazanie wycenianych odpadów do zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Skiper uprawniony jest do wprowadzania zmian wynagrodzenia za Usługi oferowane za pośrednictwem Sklepie w każdym czasie. Aktualne stawki wynagrodzenia za realizację Usług zawsze prezentowane są w toku składania Zamówienia. Ostateczna wysokość Ceny za wybraną przez Klienta Usługę jest prezentowana w podsumowaniu Zamówienia, przed dokonaniem płatności.
- Płatność Ceny za Usługi zamówione za pośrednictwem Sklepie następuje wyłącznie za pośrednictwem systemu szybkich płatności Przelewy24, Przelewy24 lub Blik, w chwili złożenia Zamówienia (płatność z góry). Inne formy płatności nie są akceptowane. Skiper nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowe działanie systemu natychmiastowych płatności, dostarczany przez podmiot trzeci.
- W terminie do 14 Dni roboczych po zamówieniu Usługi i zapłacie Ceny, Skiper przekazuje Klientowi fakturę VAT / rachunek obejmujące Cenę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email Klienta wskazany w treści Zamówienia.
- W przypadku naliczenia Klientowi kar umownych, o których mowa w § 8 ust. 13 Regulaminu, Skiper przekazuje Klientowi notę obciążeniową za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email Klienta podany w Zamówieniu w terminie 3 Dni roboczych od ich naliczenia.
- Poprzez złożenie Zamówienia, Klient wyraża zgodę na otrzymywanie faktury VAT, jak i innych dokumentów rachunkowych w formie elektronicznej.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta będącego Konsumentem od zawartej umowy o świadczenie Usług w przypadku, o którym mowa w § 12 ust. 7 Regulaminu, Klient będący Konsumentem zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia za Usługę wykonaną do chwili odstąpienia od umowy. Należne w takim przypadku wynagrodzenie oblicza się proporcjonalnie do zakresu faktycznie wykonanej Usługi w stosunku do Ceny.
§ 8.
Realizacja Usługi odbioru odpadów
- Skiper oświadcza, a Klient akceptuje, że faktycznym wykonawcą zamówionych Usług jest Wykonawca lub jego wybrany podwykonawca, którzy pozostają wyłącznie odpowiedzialni za prawidłowość realizacji zamówionej Usługi na zasadach ogólnych. Wyłącza się odpowiedzialność Skiper za prawidłową i terminową realizację Usług na rzecz Klienta. Zarówno kontenery na odpady, jak i pojazdy wykorzystywane podczas realizacji Usługi nie są oznaczane znakami firmowymi Skiper.
- Klient zobowiązany jest do umożliwienia Wykonawcy lub jego podwykonawcy realizacji Usługi, w tym poprzez:
- wskazanie i zapewnienie miejsca podstawienia kontenera na odpady; minimalne wymogi:
– teren płaski, o powierzchni wskazanej każdorazowo podczas składania Zamówienia, - miejsce podstawienia nie może prowadzić do zablokowania przejazdu dróg publicznych i wewnętrznych,
– miejsce podstawienia nie może znajdować się w granicach pasa drogowego; - umożliwienie wjazdu na posesję / podjazdu i manewrowania pojazdu transportującego do miejsca podstawienia kontenera podczas podstawienia i odbioru kontenera; w przypadku, gdy miejscem podstawienia kontenera jest teren publiczny, Klient gwarantuje, że uzyskał na to zgody właściwych podmiotów;
- obecność Klienta lub osoby upoważnionej podczas podstawienia i odbioru kontenera lub pozostawanie w bieżącym kontakcie telefonicznym.
- wskazanie i zapewnienie miejsca podstawienia kontenera na odpady; minimalne wymogi:
- Klient zobowiązany jest do wykorzystywania podstawionych kontenerów jedynie w celu gromadzenia odpadów zgodnych ze wskazaną w Zamówieniu kategorią odpadów i ponosi w tym zakresie odpowiedzialność na zasadach ogólnych. Klient jest informowany o podstawowych rodzajach odpadów dozwolonych i niedozwolonych do gromadzenia w kontenerach podczas składania Zamówienia.
- W ramach powyższego obowiązku Klienta zabrania się:
- gromadzenia w podstawionych kontenerach odpadów innych rodzajów niż określone w Zamówieniu,
- mieszania odpadów z innymi rodzajami odpadów,
- umieszczania w kontenerze na odpady papy, eternitu, azbestu, opon samochodowych, odpadów niebezpiecznych,
- przepełniania kontenera poza jego fizyczny obręb (odpady znajdujące się poza kontenerem/obok kontenera nie są objęte Usługą).
- Klient jest wyłącznie odpowiedzialny za utrzymanie nienaruszonego stanu kontenerów w czasie realizacji Usługi i jest zobowiązany do naprawienia wszelkich szkód majątkowych wyrządzonych kontenerom w czasie, gdy pozostają one w posiadaniu Klienta. Klient nie jest odpowiedzialny za normalne zużycie podstawionych kontenerów.
- Usługa zamawiana w Sklepu wykonywana jest przez okres wskazany przez Klienta w treści złożonego Zamówienia, z zastrzeżeniem, że rozpoczęcie realizacji Usługi następuje nie wcześniej niż dnia następnego po złożeniu Zamówienia w przedziale godzinowym 12.00-16.00. Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że Usługi zamawiane w Sklepie w podstawowym wariancie realizowane są przez czas do 10 dni kalendarzowych, nie wliczając dnia podstawienia. Wydłużenie czasu realizacji Usługi ponad 10 dni kalendarzowych wiąże się z dodatkowym wynagrodzeniem zgodnie z § 5 ust. 12 Regulaminu.
- Maksymalny termin świadczenia pojedynczej Usługi zamówione w Sklepie wynosi 30 dni kalendarzowych od dnia, w którym złożone zostaje Zamówienie. Z upływem okresu, na który zamówiona została Usługa, jeżeli Klient nie złoży Zamówienia na kontynuację Usługi (Usługa „Wymiana kontenera (pełnego na pusty)”, Wykonawca dokonuje odbioru kontenera, a Klient zobowiązuje się do jego wydania.
- W przypadku, gdy dzień podstawienia lub odbioru kontenera w ramach realizacji Usługi wypada w dzień ustawowo wolny od pracy, czynność taka zrealizowana będzie kolejnego Dnia roboczego.
- W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji Usług, Skiper dołoży możliwych działań do jak najszybszego poinformowania Klienta o takich opóźnieniach i szacowanym czasie ich trwania, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych w ramach Zamówienia.
- Skiper jest uprawniony do odmowy przyjęcia lub realizacji Zamówienia w każdym przypadku i bez podania przyczyny, w szczególności w przypadku, gdy:
- Zamówienie nie zostanie przez Klienta opłacone, w tym – w przypadku zwrotu płatności na rzecz Klienta przez system płatności, niezależnie od przyczyn takiego zdarzenia,
- Zamówienie nie zawiera wszystkich wymaganych informacji lub informacje te są nieprawdziwe lub niepełne, w sposób uniemożliwiający realizację Usługi, w tym w szczególności, gdy wskazane miejsce podstawienia dla Usługi zamówionej przez Klienta będącego Konsumentem wskazuje, że realizacja Usługi następuje na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej,
- realizacja Usługi jest niemożliwa wskutek braku zapewnienia należytego dostępu do wskazanego miejsca podstawienia kontenera lub niezachowania minimalnych wymogów dotyczących miejsca podstawienia,
- realizacja Usługi jest niemożliwa z przyczyn niezależnych od Skiper, w tym w przypadku braku wymaganej przepustowości instalacji przetwarzania odpadów, braku wystarczającej zdolności Wykonawcy, jego podwykonawcy lub instalacji przetwarzania odpadów do zmagazynowania odpadów, utraty przez Wykonawcę, podwykonawcę lub instalację przetwarzania odpadów wymaganych pozwoleń lub wpisów do właściwych rejestrów, postawienia Skiper lub Wykonawcy w stan likwidacji, upadłości lub innych postępowań o analogicznym skutku
- Klient nie będący Konsumentem nie wystawi uprzednio Karty Przekazania Odpadu.
- O odmowie przyjęcia lub realizacji Zamówienia Skiper informuje Klienta niezwłocznie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email Klienta wskazany w treści Zamówienia. W przypadku odmowy przyjęcia lub realizacji Zamówienia, gdy zostało ono przez Klienta opłacone, zwrot środków nastąpi na rachunek bankowy, z którego została dokonana zapłata Ceny, w terminie 3 Dni roboczych.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 10 lit. c) powyżej, Klient zostanie obciążony kosztami poniesionymi w związku z nieskutecznym podjęciem realizacji Usługi.
- Klient może zostać obciążony przez Skiper karą umowną w przypadkach:
- w każdym przypadku realizacji transportu (zarówno w celu podstawienia kontenera, jak i jego odbioru), gdzie z przyczyn leżących po stronie Klienta nie jest możliwe podstawienie lub odbiór kontenera z uwagi na przeładowanie kontenera, brak technicznej możliwości podjazdu (np. brak wymaganego miejsca na podjazd pojazdu, zablokowany przejazd lub kontener) – w wysokości od 150 zł brutto do 1000 zł brutto za każdy przypadek.
- przekazanie odpadów innych niż objęte zamówioną Usługą; w takim przypadku Wykonawca lub jego podwykonawca są uprawnieni do odmowy odbioru kontenera do czasu usunięcia naruszenia lub w przypadku decyzji o odbiorze kontenera, niezależnie od naliczonej kary umownej, Klient obciążony zostanie faktycznym kosztem zagospodarowania odpadów innych kategorii niż objęte Usługą, co zostanie rozliczone odrębną notą obciążeniową wystawioną przez Skiper.
- W przypadku gdy nastąpi odmowa odbioru kontenera z uwagi na umieszczenie w kontenerze odpadów innych niż objęte zamówieniem, niezależnie od możliwości naliczenia kary umownej o której mowa w ust. 13, Klient zobowiązany jest do usunięcia z kontenera nieprawidłowych odpadów i zawiadomienia Skiper o możliwości ponownego odbioru. W razie ponownego wykrycia odpadów nie spełniających wymogów umowy, Wykonawca może ponownie odmówić odbioru towaru i Skiper będzie ponownie uprawniony do naliczenia kary umownej o której mowa w ust. 13 lit a). Skiper uprawniony jest do naliczania kary umownej w wysokości 40 zł za każdy dzień opóźnienia w zwrocie kontenera, jeśli jego odbiór nie był możliwy ze wskazanych powyżej przyczyn uzgodniony. Skiper może zaproponować Klientowi odbiór odpadów niespełniających warunków umownych, na podstawie indywidualnego uzgodnienia i za osobno wyznaczonym wynagrodzeniem.
- Skiper, Klient lub Wykonawca nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przyjętych na siebie obowiązków w ramach realizacji Usług, gdy przyczyną niedopełnienia obowiązków jest wyłącznie siła wyższa. Przez siłę wyższą Strony zgodnie rozumieją zdarzenia zewnętrzne i nadzwyczajne, które uniemożliwiają należyte wykonanie Usługi, a których nie dało się przewidzieć lub zapobiec mimo zachowania należytej staranności i do których powstania nie przyczyniła się żadna ze stron. Okoliczności takie stanowić będą w szczególności: katastrofy naturalne, takie jak pożar, powódź, trzęsienie ziemi, huragan, przerwy w dostawie prądu trwające jednorazowo nieprzerwanie co najmniej 2 dni, jak również wojna, zamieszki, a także akty władzy publicznej. W każdym takim przypadku strona dotknięta siłą wyższą zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania o takiej okoliczności drugą stronę. W każdym takim przypadku Klient i Skiper uzgodnią nowe zasady realizacji Usługi lub zdecydują o zaniechaniu jej realizacji.
§ 9.
Realizacja Usługi w zakresie obsługi BDO
- Skiper oświadcza, że prowadzi działalność polegającą na administrowaniu w imieniu wytwórców i podmiotów posiadających odpady, ich indywidualnymi kontami w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Zleceniobiorca działa wyłącznie w zakresie przyznanych mu kompetencji przez Klienta, świadcząc usługi z zakresu aktualizacji i prowadzenia konta BDO Klienta lub podejmując faktyczne czynności administracyjne z zakresu BDO, które prowadzone będą ze specjalnie utworzonego na ten cel przez Klienta dla Skiper konta podrzędnego w systemie BDO.
- Klient zobowiązany jest do umożliwienia realizacji Usługi, w tym poprzez:
- Utworzenia konta z uprawnieniami podrzędnymi w systemie BDO dla osób wskazanych przez Skiper, za pomocą którego możliwe będzie prowadzenie ewidencji odpadów;
- Przekazania danych, o których mowa w art. 67 ust. 3-3b ustawy o odpadach, celem wygenerowania karty przekazania odpadów lub karty ewidencji odpadów. Dane te przekazywane będą przez klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie na numery 881 011 101. Generowanie wpisów w Kartach Ewidencji Odpadów następować może wyłącznie ze wskazaniem odpadów, które zostały zarejestrowane przez klienta;
- Klient przyjmuje do wiadomości, że działania podejmowane przez Zleceniobiorcę realizowane będą w jego imieniu i na jego ryzyko. Wszelkie wygenerowane dokumenty identyfikowane będą w systemie BDO jako dokumenty pochodzące bezpośrednio od Klienta;
- Klient przyjmuje do wiadomości, że Skiper nie ponosi odpowiedzialności za zgodność ze stanem faktycznym informacji przekazanych przez Klienta w zakresie dokonywanych wpisów w BDO.
- W celu zapewnienia pełnego i bieżącego kontaktu Klienta z Skiper w ramach składania Zamówienia i realizacji Usług, Skiper podaje dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej: info@gruz-assistance.pl i telefon kontaktowy: 881 011 101.
- Na wskazane wyżej dane kontaktowe Klient może również przekazywać inne informacje zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
§ 10.
Reklamacje
- Wszelkie reklamacje dotyczące nieprawidłowej realizacji Usług Klient zobowiązany jest zgłaszać za pośrednictwem konta w Serwisie lub na adres email: info@gruz-assistance.pl w terminie 3 dni od stwierdzenia okoliczności będących podstawą reklamacji.
- W ramach reklamacji, Klient zobowiązany jest podać następujące informacje: imię i nazwisko lub firma, nr zamówienia, szczegółowy opis stwierdzonych nieprawidłowości lub zastrzeżeń co do realizacji Usługi. Klient może wskazać oczekiwany sposób rozpoznania reklamacji.
- Brak podania w treści reklamacji danych wskazanych w ust. 2 zdanie pierwsze powyżej skutkować będzie wezwaniem Klienta do uzupełnienia brakujących danych i przedłużeniem terminu rozpoznania reklamacji do czasu uzupełnienia danych. W tym celu Skiper podejmie kontakt z Klientem, w celu ustalenia całości okoliczności faktycznych reklamacji.
- Reklamacja Klienta zostanie rozpoznana w terminie do 14 dni od jej otrzymania przez Skiper. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres, z którego została złożona reklamacja. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, brak odpowiedzi w terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji uznaje się za uznanie reklamacji zgodnie ze zgłoszeniem Klienta będącego Konsumentem.
§ 11.
Kontakt
- W celu zapewnienia pełnego i bieżącego kontaktu Klienta z Skiper w ramach składania Zamówienia i realizacji Usług, Skiper podaje dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej: info@gruz-assistance.pl telefon kontaktowy: 881 011 101
- Na wskazane wyżej dane kontaktowe Klient może również przekazywać inne informacje zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
§ 12.
Prawo odstąpienia od umowy
- Postanowienia niniejszego § 12 Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie względem Klienta będącego Konsumentem. Stosowanie poniższych postanowień jest wyłączone względem Klienta nie będącego Konsumentem.
- Klient będący Konsumentem uprawniony jest do odstąpienia od zawartej umowy o świadczenie Usługi w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usługi Klient będący Konsumentem może złożyć za pośrednictwem https://gruz-assistance.pl/zarzadzaj-swoim-zamowieniem/, drogą mailową lub pisemnie na wskazane w Regulaminie adresy Skiper. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usługi można złożyć z wykorzystaniem wzoru oświadczenia zawartego w Załączniku nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta będącego Konsumentem od umowy o świadczenie Usługi, umowę taką uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta będącego Konsumentem od umowy o świadczenie Usługi, Skiper zwraca na rzecz Klienta dokonane przez niego płatności w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej. Zwrotu płatności dokonuje się na rachunek bankowy Klienta, z którego dokonana została płatność.
- Prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi nie przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w przypadku, gdy Usługa została w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta będącego Konsumentem.
- W przypadku żądania Klienta będącego Konsumentem realizacji Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z niniejszym paragrafem, w przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usługi w toku jej realizacji, Klient będący Konsumentem zobowiązany jest do uiszczenia Ceny w wysokości proporcjonalnej do stopnia wykonania Usługi na chwilę złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
§ 13.
Ochrona danych osobowych
Szczegółowe regulacje związane z ochroną danych osobowych w związku z korzystaniem z Sklepu, składania Zamówień oraz realizacji Usług reguluje Polityka
Prywatności, na stronie www: https://www.gruz-assistance.pl/polityka-prywatnosci/
§ 14.
Zawarcie umowy drogą elektroniczną
1. Zawarcie umowy o świadczenie Usługi za pośrednictwem Sklepu następuje z chwilą potwierdzenia przez Klienta zamówienia poprzez wybór opcji „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” oraz skutecznego dokonania płatności za pomocą systemu płatności Przelewy24.
2. Po złożeniu zamówienia i opłaceniu Usługi Klient otrzymuje potwierdzenie zawarcia umowy drogą elektroniczną na wskazany w Zamówieniu adres e-mail.
3. Skiper umożliwia zawarcie umowy wyłącznie w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail z podsumowaniem Zamówienia.
4. Umowa zawierana jest na czas realizacji Usługi. Po jej wykonaniu Klient traci dostęp do formularza zarządzania zamówieniem, o ile nie zostanie ustalone inaczej.
§ 15.
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia go w ramach Serwisu.
- Skiper uprawniony jest do zmiany Regulaminu w każdym czasie i zakresie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie z chwilą ich ogłoszenia w ramach Serwisu.
- Skiper jest uprawniony do zawieszenia lub zaprzestania oferowania Usług za pośrednictwem Serwisu w każdym czasie i bez wskazania powodu.
- W przypadku uznania poszczególnych postanowień Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W odniesieniu do Klienta będącego Konsumentem, Regulamin nie wyłącza praw Konsumenta przysługujących mu na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów. W przypadku, gdy jakiekolwiek z postanowień Regulaminu są sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującymi w zakresie ochrony praw konsumentów, przepisy powszechne mają nadrzędne zastosowanie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności ustawy – Kodeks cywilny, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta.
- Klient będący Konsumentem jest uprawniony do skorzystania z możliwości polubownego rozwiązania sporów za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr, do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego lub skorzystania z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów.
- Wszelkie spory wynikające z korzystania z Sklepu i objętych regulacją niniejszego Regulaminu, rozstrzygane będą przez sąd powszechny właściwy dla Skiper. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Klientów będących Konsumentami.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
Skiper Polska sp. z o.o., ul. Poematu 6 lok 50, 04-993 Warszawa, adres email: info@gruz-assistance.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o prowadzeniu administracji w systemie BDO
Ja – [imię i nazwisko konsumenta] / Działając w imieniu [forma klienta firmowego], będąc uprawniony do jej reprezentacji niniejszym odstępuję od zawartej umowy o prowadzeniu administracji w systemie BDO, objętych zamówieniem nr [nr zamówienia] z dnia [data złożenia zamówienia], złożonego za pośrednictwem serwisu gruz-assistance.pl [ewentualne dalsze dane konkretyzujące zamówienie]
Oświadczenie o odstąpieniu
od umowy o świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania odpadów budowlanych
dotyczy: [nr zamówienia]
Ja – [imię i nazwisko konsumenta] / Działając w imieniu [forma klienta firmowego], będąc uprawniony do jej reprezentacji
niniejszym odstępuję od zawartej umowy o świadczenie usługi zagospodarowania odpadów budowlanych, objętych zamówieniem nr [nr zamówienia] z dnia [data złożenia zamówienia], złożonego za pośrednictwem serwisu info@gruz-assistance.pl [ewentualne dalsze dane konkretyzujące zamówienie]